Header Image
Home / OVER / Team Edupos

Team Edupos

Het team van Edupos is een veelzijdig team met verscheidende expertise, maar bovenal allemaal onderwijsprofessionals die zelf voor de klas staan. De teamleden werken allemaal op vernieuwde scholen met een eigentijds onderwijsconcept. Ze zijn allemaal in staat om andere scholen vanuit eigen praktijkervaring te begeleiden in het doorlopen van een vernieuwingstraject.


Anneke Grootenhuis

Mijn naam is Anneke Grootenhuis en sinds 2018 werkzaam voor Edupos. Hier houd ik mij voornamelijk bezig met Taakbeleid in het voortgezet onderwijs, Andere schooltijden in het basisonderwijs, opzetten van onderwijskundige beleidsplannen en ontwikkelwerk voor EXOVA.

Ik geniet van het ontwikkelen van nieuwe, maar vooral bruikbare materialen voor het gepersonaliseerd onderwijs! Voordat ik bij Edupos aan de slag ging, heb ik de master Onderwijswetenschappen aan de Universiteit Utrecht afgerond. Toch miste ik in deze studie het lesgeven. Daarom volg ik sinds een paar jaar ook een lerarenopleiding.
Het kennen van deze beide kanten van het werkveld helpt mij om scholen optimaal van dienst te zijn!


Chantal van Veen
Mijn naam is Chantal van Veen en ik ben 33 jaar. Ik ben al bijna 10 jaar werkzaam op een basisschool in Blokzijl. Mijn werk voelt als mijn passie en deze passie geeft mij energie. Ik sta niet graag stil en wil mij continu blijven ontwikkelen. Ik heb 2 jaar geleden mijn master talent afgerond.

Ik wil mijn kennis en ervaring graag delen. Ik ben dan ook enorm blij dat ik bij Edupos de kans krijg om ook andere onderwijsteams te enthousiasmeren en begeleiden met mijn kennis.
‘Als je een schip wilt bouwen, trommel dan geen mensen op om hout te verzamelen. Ga geen werk verdelen en geef geen orders’. ‘Leer hen in plaats daarvan te verlangen naar de eindeloze zee’ (Antoine de Saint-Exupéry).
Ik wil graag dit verlangen aanwakkeren bij leerkrachten. Het verlangen naar passie, enthousiasme, motivatie en werkgeluk.

Tijdens mijn studie ben ik ook bezig geweest met onderwijs ontwikkelen en doordat ik nu bij Edupos werk kan ik dit ook daadwerkelijk gebruiken en inzetten. Het samenwerken aan onderwijs en onderwijsontwikkeling in combinatie met het werken in de praktijk, daar geniet ik enorm van!

Ik kan met je meedenken over het werken in units, gepersonaliseerd leren, digitale geletterdheid en het werken vanuit leerlijnen voor taal en rekenen.


Saskia Nuij
Ik ben Saskia Nuij, een enthousiaste en creatieve onderwijsvernieuwer en leerkracht en ga graag buiten de gebaande paden om te ontdekken wat er mogelijk is in het onderwijs. Ik heb veel ervaring opgedaan als leerkracht en begeleider in het Jenaplan- en vernieuwingsonderwijs.

In mijn hoofd zitten altijd nieuwe ideeën en ik wil graag alle kansen benutten om het onderwijs zo mooi mogelijk te maken. Daarnaast vind ik het belangrijk dat onderwijs vooral betekenisvol en samenhangend is, dat daagt uit tot leren en prikkelt de nieuwsgierigheid. Wanneer kinderen de mogelijkheid krijgen om de wereld om hen heen te ontdekken en nieuwsgierig te blijven is dat een mooie basis voor de toekomst.

Graag denk ik met je mee over taalonderwijs, wereldoriëntatie, rekenen, gepersonaliseerd leren en leren door middel van spelen en bewegen.

Ik kan met je meedenken over het werken in units, gepersonaliseerd leren, digitale geletterdheid en het werken vanuit leerlijnen voor taal en rekenen.


Ester Musters
Mijn naam is Ester Musters. Ik ben ruim 20 jaar werkzaam in het onderwijs, vooral in de bovenbouw. Hier heb ik veel ervaring opgedaan in het ontwikkelen van eigentijds onderwijs. Mijn persoonlijke interesse ligt vooral op het didactische vlak. Hoe kun je het onderwijs zo inrichten dat leerlingen optimaal profiteren van het onderwijsaanbod?

Na het afronden van de master Onderwijsspecialist in de 21e eeuw, heb ik ook de auditor in Education behaald.
Het werken bij Edupos geeft mij de kans om deze 3 punten te verbinden en verder dan mijn eigen leslokaal uit te dragen. Ik houd me vooral bezig met ontwikkelwerk voor EXOVA. Daarnaast ben ik inzetbaar om teams te begeleiden die stappen willen maken naar het verbeteren of verrijken van hun onderwijs.
Met de werkervaring in de praktijk, in combinatie met de kennis vanuit de master en de kaders die de inspectie stelt, kan ik vanuit verschillende invalshoeken meekijken, meedenken en helpen met de hulpvraag die vanuit scholen komt.

Top